11 SPÔSOBOV AKO ODĽAHČIŤ SVOJIM CIEVAM


Kôrnatenie ciev je civilizačná choroba. Platíme ňou daň za nedostatok pohybu a sedavý spôsob života. Na základe rôznych štúdií vedci zistili, že najvýznamejšie sa na rozvoji kôrnatenia tepien podieľa strava. Jedenie nevhodných jedál má za následok ukladanie cholesterolových zhlukov na stenách tepien.

timeout
 
11 „prikázaní“ týkajúcich sa konzumácie niektorých potravín a profylaxia vzniku kôrnatenia ciev:

cvičení
 
1.Užívajte lecitín, jedzte ľanové semienka, cesnak a jablká.
2. Jedzte menej nasýtených tukov ako sú maslo, masť a ďalšie živočíšne tuky.
3. K pečivu jedzte denne iba 3-4 dkg masla
4. Vyhýbajte sa tučným druhom mäsa, syrom, ťažkým smotanovým omáčkam, polievkam zahusťovaným tukom, bielej múke.
5. Používajte rastlinné oleje, najlepšie panenské, za studena lisované ako sú klíčkový, kokosový, slnečnicový, makový atď, jedzte celozrnné pečivo, ktoré obsahuje 4 x viac vitamínu E než biele.
6. Denne jedzte jogurty, pite kefír alebo acidko, prípadne si ich vyrobte doma. Správna črevná mikroflóra tiež napomáha k dobrému fungovaniu organizmu.
7.Dajte si každý deň aspoň 1 kg zeleniny a klíčkov semien. Čím rozmanitejšie, tým lepšie. Dôležité je pridať kvapku kvalitného oleja pri každej konzumácii, hlavne k zelenine, ktorá je zdrojom karoténu, prekurzoru vitamínu A.

zelenina

8. Škrob a bielkoviny jedzte oddelene, každé zvlášť. V opačnom prípade vám jedlo bude ležať v žalúdku príliš dlho a nestrávi sa dostatočne.
9. Tuhšie druhy zelenín je dobré mierne povariť. Porušia sa tým tuhé rastlinné vlákna a zelenina bude stráviteľnejšia. Najlepšie je ich potom skombinovať s čerstvou zeleninou. Napríklad si poduste na troške masla nastrúhanú mrkvu a vlažnú ju zmiešajte s hlávkovým šalátom, reďkovkou a jarnou cibuľkou.
10.Podľa možnosti jedzte všetko čo najčerstvejšie alebo z mrazničky. Nájdite zdroj bio zeleniny aj ovocia, najideálnejšie z vlastnej záhrady.
11. Robte si cesnakové kúry. Dva stredne veľké strúčiky cesnaku konzumované pravidelne predstavujú dostatočné množstvo na to aby ku kôrnateniu nedošlo, dokonca ani pri strave bohatej na tuky a cholesterol.