Taxislužby v Bratislave

Služby taxíkov využívame takmer všetci, a napriek tomu o ich fungovaní toho vieme asi dosť málo. Kto určuje ceny, ako sa nazývajú cestujúci alebo rozdelenie taxikárov vám priblížime v nasledujúcich riadkoch.

taxi

Ceny určuje majiteľ
Majiteľ operátor služby určuje cenu za telefonickú objednávku, pretože on prevádzkuje aj dispečing a taxikári mu za vysielačky platia určenú taxu. Nastavené ceny musia byť pre zákazníka výhodnejšie ako nutnosť dostaviť sa na určené miesto pešo.

Veľká konkurencia
V Bratislave je v súčasnosti asi 30 taxislužieb, je to veľká konkurencia, ale ceny patria medzi najnižšie v Európe. Hlavným dôvodom lacných služieb je nezáujem zákazníkov o iné výhody, zaujíma ich iba výška taxy, a tak si jednotlivé taxislužby musia konkurovať na základe výšky ceny.

Zákazník-pešiak
Zákazník, ktorý nevolá na dispečing, ale si stopne taxík na ceste alebo nastúpi priamo na stanovisku, sa nazýva pešiak. Ceny tohto typu jazdy sa riadia takzvanou „jednotkou alebo sadzbou“, no je až dvakrát drahšia ako „dvojka“, čo znamená telefonickú objednávku.

Drevení taxikári
Taxikárov, ktorí sú odkázaní len na stopovanie na ulici a nie sú organizovaní v žiadnej z taxislužieb nazývajú drevení. Tým, že nevyužívajú dispečing, to majú podstatne ťažšie, musia sa spoliehať náhodné jazdy, každý z taxikárov sa stará len sám o seba, prípadne sa poskladajú na prenájom stanovísk. Nájdete ich hlavne na letisku, pri diskotékach, hoteloch či na železničnej stanici.

stopař

Zárobky taxikárov
Veľmi často ich počujeme ako sa sťažujú na nízke zárobky a stane sa, že sa čas od času zorganizujú a uskutočnia protestné akcie. Ich hlavný argument je, že pracujú takmer zadarmo, autá sa používaním opotrebúvajú a lízing, aby si zaobstarali nové, niečo stojí. Ceny za taxislužby vo svete stúpajú a na Slovensku klesajú, preto je taxikár nútený mať ešte jedno zamestnanie. Je to ako v každom inom odvetví, otcovia rodín musia platiť účty, a tak sú buď non-stop v taxíku alebo si nájdu ešte jedno zamestnanie, aby to všetko stíhali platiť a pritom živiť aj rodinu.

3/5 - (2 votes)