Udržujte vaše oči zdravé

1. Jedzte vhodné potraviny
Dobré zdravie očí začína jedlom na tanieri. Nutrienty ako omega-3 mastné kyseliny, luteín, zinok a vitamíny C a E by mohli pomôcť odvrátiť problémy spojené so starnutím, ako je makulárna degenerácia a katarakta známa ako šedý zákal.

kráska

Odporúčame vám naplniť váš tanier týmito potravinami:

  • Zelená listová zelenina, ako je špenát
  • Losos, tuniak a iné mastné ryby
  • Vajcia, orechy, fazuľa a iné zdroje nemletej bielkoviny
  • Pomaranče a ostatné citrusové ovocie alebo 100%-né džúsy
  • Bravčové mäso

2. Prestaňte fajčiť
Fajčenie spôsobuje väčšiu pravdepodobnosť vzniku katarakty, poškodenia vášho zrakového nervu, makulárnej degenerácie a mnohých iných zdravotných problémov. Ak ste fajčiar, skúste tento zlozvyk zastaviť, prípadne môžete požiadať o pomoc vášho lekára.

3. Noste slnečné okuliare
Správny pár pomôže chrániť vaše oči pred slnečným ultrafialovým (UV) lúčom. Príliš veľa UV žiarenia zvyšuje vaše šance na šedý zákal a makulárnu degeneráciu. Vyberte pár, ktorý blokuje 99% až 100% UVA a UVB lúčov. Polarizované šošovky znižujú žiarenie počas jazdy.

4. Nepozerajte príliš dlho na obrazovku počítača
Pozeranie na obrazovku počítača alebo telefónu príliš dlho môže spôsobiť:

  • Namáhanie očí
  • Rozmazané videnie
  • Problémové zaostrovanie na diaľku
  • Suché oči
  • bolesti hlavy
  • bolesti krku a v ramenách

rýle
Ak chcete chrániť vaše oči pred obrazovkou:

  • Uistite sa, že predpisy okuliarov alebo kontaktných šošoviek sú aktuálne a vhodné na prezeranie obrazovky počítača
  • Ak váš očný tlak nezmizne, poraďte sa so svojím lekárom o počítačových okuliaroch
  • Posuňte obrazovku tak, aby vaše oči boli vyrovnané s hornou stranou monitora. To vám umožní pozerať sa na obrazovku mierne nadol
  • Snažte sa vyhnúť odrazu okien a svetla
  • Vyberte pohodlnú a podpornú stoličku. Umieste ju tak, aby vaše nohy boli na podlahe
  • Ak sú vaše oči suché, klipkajte častejšie
  • Nechajte vaše oči odpočinúť každých 20 minút